Το μάθημα "Εναλλαγή Αερίων και Υπερπλήρωση Μ.Ε.Κ." αποτελείται από δύο ενότητες:

Η πρώτη ενότητα (που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος των παραδόσεων) ασχολείται με την υπερπλήρωση εμβολοφόρων Μ.Ε.Κ., με έμφαση σε θέματα στροβιλο-υπερπλήρωσης (turbocharging/turbo), η οποία αποτελεί και την πλέον επιτυχημένη εφαρμογή υπερπλήρωσης. Σήμερα, πρακτικά όλοι οι κινητήρες Diesel και ένα συνεχώς αυξανόμενο ποσοστό των κινητήρων Otto είναι (στροβιλο)υπερπληρωμένοι, με δεδομένο ότι μέσω της υπερπλήρωσης επιτυγχάνεται σημαντική αύξηση της ισχύος (πολύ συχνά σε συνδυασμό με μείωση του μεγέθους του κινητήρα - downsizing), κάτι που οδηγεί τελικά και σε βελτιωμένο βαθμό απόδοσης, άρα μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Κατ΄ επέκταση, ο χώρος της υπερπλήρωσης έχει γνωρίσει τεράστια εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. Στη συγκεκριμένη ενότητα του μαθήματος δίνεται η ευκαιρία παρουσίασης και ανάλυσης όλων των συστημάτων υπερπλήρωσης M.E.K. μαζί με τις εκάστοτε εφαρμογές τους σε κινητήρες οχημάτων, Η/Π και ναυτικούς. Στο επίκεντρο είναι η αλληλεπίδραση ανάμεσα σε κινητήρα και υπερπληρωτή, κάτι που δίνει τη δυνατότητα για εμβάθυνση πάνω σε θέματα λειτουργίας/θερμοδυναμικής/επιδόσεων ΜΕΚ.

Η δεύτερη ενότητα ασχολείται με την εναλλαγή και τη ροή των αερίων διαμέσου βαλβίδων (4-Χ κινητήρων), θυρίδων (2-Χ κινητήρων) και ρυθμιστικής δικλείδας (Otto), με έμφαση σε βασικές έννοιες όπως ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης (β. πλήρωσης) κλπ. 


Γλώσσα : el